Załatwianie spraw

Tryb załatwiania spraw

Przyjmowanie i załatwianie spraw

Administracja czynna jest od poniedziałku do piątku w godzinach od 7.30 do 15.30

tel: 52 30 34 031

fax: 52 30 34 031 wew 25

e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Informacja dla niepełnosprawnych klientów

Osoby mające trwałe lub okresowe trudności w komunikowaniu się, wymagające w związku z tym wsparcia w kontaktach z Środowiskowym Domem Samopomocy Żninie, mogą korzystać z pomocy przy załatwianiu spraw poprzez wykorzystanie środków wspierających komunikowanie się w szczególności:

1. Osobiście zgłaszając się w godzinach pracy SDS:

od poniedziałku do piątku od 7.30 do 15.30

2. Wiadomości e-mail na adres: śTen adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

3. Za pomocą faksu na numer: 52 30 34 031 wew 25

Skargi i wnioski przyjmowane są przez:

Kierownika ŚDS Żnin

we wtorki w godzinach od 09.00 do 13.00

Procedura przyjęcia do Środowiskowego Domu Samopomocy w Żninie

Każdy zainteresowany Uczestnictwem w zajęciach terapeutycznych w Środowiskowym Domu Samopomocy w Żninie swoje starania powinien rozpocząć od wizyty w Ośrodku Pomocy Społecznej, właściwym ze względu na miejsce zamieszkania, osobiście lub przedstawiciela ustawowego i złożyć wniosek z prośbą o skierowanie do ŚDS Żnin. Tam też uzyskuje się wszystkie informacje o dalszych postępowaniach, prowadzących do skompletowania niezbędnej dokumentacji, takiej jak:

· wywiad środowiskowy, który przeprowadzony zostaje przez pracownika socjalnego OPS w miejscu zamieszkania osoby ubiegającej,

· zaświadczenie lekarskie o stanie zdrowia,

· zaświadczenie lekarza psychiatry,

· zaświadczenie o stopniu niepełnosprawności,

oraz inne ważne informacje wynikające z przepisów.

Po przygotowaniu całej dokumentacji i rozpatrzeniu wniosku, Ośrodek Pomocy Społecznej przekazuje komplet akt do Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie, które wszczyna postępowanie o umieszczenie w ŚDS.

W razie niemożliwości umieszczenia w Środowiskowym Domu Samopomocy, z powodu braku wolnych miejsc, informuje się osobę o wpisaniu na listę oczekujących. W przypadku posiadania wolnego miejsca Kierownik Domu powiadamia o tym fakcie i zostaje wydana przez Powiatowe centrum Pomocy Rodzinie decyzja kierująca. Uczestnik ponosi odpłatność za pobyt w ŚDS w wysokości 5% wartości dochodu, jeśli jego miesięczny dochód przekracza 300% kryterium dochodowego. Szczegółowe zasady o odpłatności za pobyt w ŚDS reguluje Ustawa o Pomocy Społecznej.