O Biuletynie
Załatwianie spraw
W tym dziale publikujemy informacje o sposobach przyjmowania i załatwiania spraw w Środowiskowym Domu Samopomocy w Żninie. Można tutaj również pobrać wzory wniosków i formularzy.
Tryb załatwiania spraw Liczba artykułów: 0
Przyjmowanie i załatwianie spraw
Administracja czynna jest od poniedziałku do piątku w godzinach od 7.30 do 15.30
tel: 52 30 34 031
fax: 52 30 34 031 wew 25
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Informacja dla niepełnosprawnych klientów
Osoby mające trwałe lub okresowe trudności w komunikowaniu się, wymagające w związku z tym wsparcia w kontaktach z Środowiskowym Domem Samopomocy Żninie, mogą korzystać z pomocy przy załatwianiu spraw poprzez wykorzystanie środków wspierających komunikowanie się w szczególności:
1. Osobiście zgłaszając się w godzinach pracy SDS:
od poniedziałku do piątku od 7.30 do 15.30
2. Wiadomości e-mail na adres: śTen adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
3. Za pomocą faksu na numer: 52 30 34 031 wew 25
Skargi i wnioski przyjmowane są przez:
Kierownika ŚDS Żnin
we wtorki w godzinach od 09.00 do 13.00
Procedura przyjęcia do Środowiskowego Domu Samopomocy w Żninie
Każdy zainteresowany Uczestnictwem w zajęciach terapeutycznych w Środowiskowym Domu Samopomocy w Żninie swoje starania powinien rozpocząć od wizyty w Ośrodku Pomocy Społecznej, właściwym ze względu na miejsce zamieszkania, osobiście lub przedstawiciela ustawowego i złożyć wniosek z prośbą o skierowanie do ŚDS Żnin. Tam też uzyskuje się wszystkie informacje o dalszych postępowaniach, prowadzących do skompletowania niezbędnej dokumentacji, takiej jak:
· wywiad środowiskowy, który przeprowadzony zostaje przez pracownika socjalnego OPS w miejscu zamieszkania osoby ubiegającej,
· zaświadczenie lekarskie o stanie zdrowia,
· zaświadczenie lekarza psychiatry,
· zaświadczenie o stopniu niepełnosprawności,
oraz inne ważne informacje wynikające z przepisów.
Po przygotowaniu całej dokumentacji i rozpatrzeniu wniosku, Ośrodek Pomocy Społecznej przekazuje komplet akt do Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie, które wszczyna postępowanie o umieszczenie w ŚDS.
W razie niemożliwości umieszczenia w Środowiskowym Domu Samopomocy, z powodu braku wolnych miejsc, informuje się osobę o wpisaniu na listę oczekujących. W przypadku posiadania wolnego miejsca Kierownik Domu powiadamia o tym fakcie i zostaje wydana przez Powiatowe centrum Pomocy Rodzinie decyzja kierująca. Uczestnik ponosi odpłatność za pobyt w ŚDS w wysokości 5% wartości dochodu, jeśli jego miesięczny dochód przekracza 300% kryterium dochodowego. Szczegółowe zasady o odpłatności za pobyt w ŚDS reguluje Ustawa o Pomocy Społecznej.